Leden 2012

Orientation (školení) v NY

29. ledna 2012 v 4:36 | T* |  Mé americké záležitosti
Jsem v NEW YORkU na letišti,Ok, jsem tu... stále tomu nemůžu uvěřit. Všechno je úžasný- lidi, věci, záchody -ANO, hajzlíky jsou tu překvapující, všude je toaleťák a čisto, o tom, že to tu nesmrdí, ani nemluvím! Strýček mé kolegyňky měl pravdu, Amerika krásně voní!
Čeká mě rozhovor s imigračním úředníkem, Evinka mi našla menší frontu a postavila se do vedlejší. Aby toho následně litovala. Můj rozhovor probíhal s naprosto dokonale krásným týpkem... ptal se mě snad na vše, od toho odkud letím až po to, kam budu pokračovat... když jsem odpověděla, že do Denveru, zeptal se mě, jestli ráda lyžuju - pro jeho krásu mu odpouštím tenhle vtípek! :D Vypadám snad na to, že lyžuju??? Doufám, že až se vrátím, tak budu, třeba ho před odjezdem navštívím a řeknu mu "JO,já ráda lyžuju, protože mě gravitace už tak silně nepřitahuje k zemi..." Když mi dal razítko, šly jsme s ostatními pro kufříky... Když dorazil můj, zjistila jsem, že mi nejde vysunout madlo pro snadnější převoz.... no nevadí, jsem v US, kašlu na madlo :D
Přijely jsme do hotelu něco po šesté,myslím. Zašly jsme na rychlou véču za 14 dolarů a šly spát. Školení začalo ráno v 8am. Úterý bylo ve znamení únavy a výletu do New Yorku, odjížděli jsme před pátou, autobusem s průvodcem jsme objeli vše, co šlo... Byla tma, což byla škoda už jen kvůli Dámě (Socha Svobody), kterou jsme tímto téměř neviděli... odskočily jsme si s Evčou na toalety (veřejné), pokud si někdo teď myslí "Bože,vežejný hajzlíky v NY,no hnus!" ,tak je na omylu.. po cestě jsme potkaly místní NewYorské krysy, které nám téměř ukázaly cestu... před záchodky stála policistka a uvnitř by se dalo jíst z podlahy. Další rozchod byl kvůli večeři, dala jsem si s Evkou Tacos a potom jsme jeli směr Times square! Jak už jsem jednou psala, kdo neviděl Times sq. neví, co je to světlo, myslím, že tohle musí být vidět i z vesmíru! Bylo to ohromující. Všichni se tam na vás smějí a jsou happy. Na cestě na bus jsme potkaly postarší černošku tlačící vozík s pánem, zrovna najela na nějaký kabel a nemohla ho přejet, tak jsem se jí zeptala, jestli ji můžu pomoci, protože ta halda lidí kolem se k ničemu neměla... vozík jsme spolu přetlačily a ona řekla "God bless you" Bylo to hezký, třeba dostanu letos k Vánocům více dárků :D Ne, teď vážně... byl to moc fajn pocit.
Když jsme se vrátili, zahučela jsem do postele.
Další den se rozhodovalo, která skupina ( do níž jsme byli přiděleni na začátku programu) vyhrála hlavní cenu - znovu výlet do NY, tentokrát s 3-hodinovým rozchodem, vyhráli zelení, jelikož jejich skupina obsahovala nejvíce vlezdoprdelků a hlavně lidí, co uměli dobře anglicky (Angláni, lidé z JARu...) ne, že by ostatní nevěděli, co říct... horší už to bylo s tím "jak" to říct... prostě zelení nás převálcovali a vyhráli... po tom, co se utěšili, školitelka řekla, že do NY pojedou ještě další lidé, kteří byli vybráni na základě pre-departure projectu.... První jméno znělo "Tereza Stesjaklová" -no, neznělo uplně tak, protože ho neuměla přečíst, ale byla jsem to prostě já... vyhrála jsem cestu do NY jen proto, že jsem na konci projectu poděkovala agentuře AuPair Care za to, že mi umožnili tuto zkušenost... Ano, jsem šipkařka! :D Ne, tahle věta byla vložena do mého projectu do oddělení, kde měl být seznam otázek pro rodinu, ke které pojedu... a protože jsem žádné otázky neměla, dala jsem tam tuhle větu, aby mi to odpustili, kdo mohl tušit, že mi to nejen prominou, ale že také něco vyhraju :D
Měla jsem na výběr, jet znovu do centra NY, nebo zůstat poslední večer s kamarádkama... Kdo mě zná, ten ani nepochybuje o tom, co jsem si vybrala... Výlet jsem věnovala Francouzce, která chtěla být se svou kámoškou a já jela s holkama pokoukat po obchodech....
Ještě jsem se nezmínila, že jsem během školení byla několikrát donucena zpívat před lidma... čímž jsem si získala dostatečně pozornosti do konce pobytu.
Odjížděli jsme ve čtvrtek po obědě postupně na letiště... Nastalo loučení s holkama, které bylo rychlé a musím říci, že mi děvčátka moc chybí.
Doufám, že společné plány vyjdou...Líbající

Let Praha-Frankfurt-New York

28. ledna 2012 v 20:04 | T* |  Mé americké záležitosti
Takže jsem se rozhodla nespat. Z neděle na pondělí. Odjížídíme ve 4 ráno směr letiště Ruzyně- ja,mamuš,bratruš a Petruš.
Je 23.1. a můj den D. Mám dopředu domluvený sraz s Maruškou (jedna z 8 statečných), po cestě jsem jí volala, abych zjitila, jak na tom je časově a ona mi řekla, že se sejdem na letišti v šest, ale že už je tam od půlnoci slečna z východních Čech, ať jí vyhledám. Tak jsem tý slečince - Evině- zavolala, selšy jsme se a počklay na další holčiny. Eva na první pohled pohodářka, hyperaktivní a se školou pro letušky, no co vás může potěšit více, než když letíte s někým, kdo je na letišti jako doma... když vy sami máte problém i s odbavením kufru?....Nádhera, výlet tedy začal úžasně. Ostatní začaly přicházet, a když už jsme byly všechny, opustily jsme své rodiče, přátele, kluky a šly jsme vstříc výletům do neznáma!
První let Praha- Frankfurt proběhl poklidně. Myslím, že jsem i strachy a únavou usnula. Na letišti ve Frankfurtu to byla bomba, nevím,kolik kilometrů jsem nachodily, ale bylo to určitě hodně! Na chvíli jsme se i ztratily- přejely jsme ve vláčku naší stanici. Byla to sranda, holky byly skvělý. Evka se ujala postu vedoucí zájezdu. Takže nám ušetřila plno práce.
Let z Německa do US trval devět hodin, bylo to únavné, ale měli jsme k dispozici polštářek,deku, pití a jídlo.Daly jsme s Evkou pár kelímků vína a usnuly jsme.

Nesnáším loučení...

28. ledna 2012 v 19:36 | T* |  Předodletová schůzka
Ok, týden před odletem byl hektický. Mám plno přátel a se všemi jsem se chtěla ještě obejmout, než odletím. Některé jsem nestihla tak, jak jsem chtěla. Někteří se ani neozvali, což v tuto chvíli házím s úsměvem za hlavu. Moji lidé byli úžasní, rodina i přátelé, miluju je a budou mi chybět, ale myslím, že všichni, co mě mají rádi moc dobře ví, jak jsem tohle potřebovala. Jedu daleko a na dlouho, abych našla sama sebe. Bude to těžký, ale já to dám, musím.
Miluju vás kamarádi!
Děkuju za všechno!Líbající

Předodletová schůzka

28. ledna 2012 v 19:31 | T* |  Předodletová schůzka
(psáno dodatečně...)
...tak a je to tu, už jsem konečně pozvána na předodletovou schůzku, sraz je v pátek 13. ledna, pro někoho možná nešťastný den... tohle ale nebyl můj případ...
Dostala jsem veškeré info, ověřila si, co všechno musí být v mém pre-departure project, zaplatila jsem 300 dolarů a sešla se s Luckou, která se mnou a dalšími 6 slečnami polet směr USAí. Ano, bude nás 8! Což je naprosto úžasná věc, protože když se ztratím, nebudu v tom sama!
Jediné, co mi bude v příštím týdnu zabírat čas je již zmíněný project... je to věc, která vás má donutit vyhledat si plno informací ještě před školením, což je fajn, ale zabírá to hodně času, proto doporučuji budoucím au pair, aby tuto věc udělaly co nejdříve. Ve chvíli, kdy si máte vybrat mezi tím- dodělat project, který je povinný a jít na pivo s kamarády, kteří se s vámi chtějí rozloučit, je volba jasná, tak abyste to,jako já, nenechaly na poslední chvíli....